Followers

Sunday, May 15, 2011

"oi pakcik! ko sedar tak yang ko tu beli nombor ekor?? "

opppsss.maap kali ni title aku agak lah
kurang sopan sikit ayat nya. bukan apa,
aku rasa bengang campur marah sekarang
ni.

ok,jom ikuti kisah aku.

tadi past maghrib aku ada pergi pasar malam
kat area rumah aku ni dengan en.yayang.
seronok jugak lah duduk kat area sini. pasalnya
majoriti orang2 melayu yang beragama islam
yang tinggal di sini.

past balik dari pasar malam kiteorang pegi
farmasi sekejap pasal nak beli ubat tahan sakit
gigi aku ni. "ohh gigi,sudah 3minggu kamu sakit
yea.. dah tak tahan saya dibuatnya..huhu."
tapi hampehnya tutup la pulak farmasi tu.

pastu kiteorang terus balik. tetiba sampai je kat
satu selekoh aku tengok ada 3, 4 biji motorsikal
stop kat situ. kiteorang ushar arr.ingatkan ada
polis ke hape. tapi sangkaan kami ternyata amat
salah. rupa-rupanya ada sorang keling ni duk jual
nombor ekor kat tepi jalan tu.


ahh lantak lah kat keling tu!


tapi.... !!!!!



yang buat aku ngan en.yayang bengang lagi marah
pasalnya yang tengah beli nombor ekor tu bukan orang
keling. tapi melayu. islam kot. pasalnya bini dia pakai
tudung. dahla mereka tu dah agak berumur. aku bukan
nak tuduh yang bukan2 or buat fitnah. tapi hakikatnya
memang realiti. aku tahu lagi konpem pasal kat area
PJS ni memang ramai keling jual nombor ekor kat tepi2
jalan. tolong lah pakcik, kalau ye pon nak kaya cepat,
jangan lah terlibat secara haram tuh. bayak cara lagi
boleh buat asalkan HALAL!

aku arap pakcik tu terbuka hati dan berubah ke jalan
yang benar. bukan aku tujukan pada pakcik tu je,tapi
buat diri sendiri, en.yayang,keluarga tersayang,rakan
taulan, sedara sesama islam dan semuanya.. semoga
kita semua dapat ikhtibar dari kisah yang aku cite ni.


ehh jap2. before aku stop tulis entry kali ni,aku nak
tunjuk something yang agak WOW! yang telah
en.yayang bagi kat aku.hehe i likeeeee sangat2!!!

                                           yeah!! inilah benda alah tu ^_^


                                            dan jam itu. ohh merah,i likeee u!! ^_^



anyway thanx a lot dear!!! next week belanja i macam2
lagi aw. muahaha. ohh,, tak sabar nak tunggu minggu
depan. ekceli berdebar jugak lah aku.tapi saja buat2
cool sekarang. kalau nak tahu apa dia, just wait my next
entry ye..

ok bye!

p/s: selamat hari guru pada diri sendiri,mmber2 di institut
perkembangan awal kanak2, & semua guru di mesia ^_^

No comments:

Post a Comment